Penkios „Montessori“ mokymo programos sritys:
Praktinis gyvenimas
Praktinio gyvenimo veikla – tai tikslingos užduotys, imituojančios kasdieniame gyvenime vykstančias veiklas. Praktinis gyvenimas apima keturias pagrindines sritis: judėjimo kontrolę, rūpinimąsi asmeniu, rūpinimąsi aplinka ir malonę bei mandagumą.
Vaikas stebi šias veiklas savo pasaulyje ir įgyja žinių apie jas naudodamasis praktinio gyvenimo medžiaga paruoštoje „Montessori“ klasės aplinkoje. Praktinio gyvenimo veikla yra būdinga kultūrai ir suteikia vaikams galimybę ugdyti buvimo ir priklausymo jausmą dalyvaujant kasdienio gyvenimo veikloje. Ši veikla skatina gerus darbo įpročius, didina koncentraciją, savarankiškumą, lavina koordinaciją. Praktinio gyvenimo užsiėmimai parengia vaiką visoms kitoms pamokų sritims.
Sensorinis
Jutiminė veikla padeda vaikams sustiprinti regos, lytėjimo, garso, uoslės ir skonio pojūčius, todėl jie gali organizuoti juslinę patirtį ir pasaulio suvokimą. Naudodami juslines medžiagas vaikai tyrinėja panašumo ir skirtumo sampratas, matmenis, spalvas ir formas, taip pat skiria įvairius kvapus, skonius ir garsus.
Be to, jutiminis darbas sudaro pagrindą matematikai, kalbai ir geometrijai, mokydamas vaikus klasifikuoti ir rūšiuoti.
Matematika
Matematikos programa moko vaikus suprasti abstrakčias matematines sąvokas ir ryšius per praktinį mokymąsi. Naudodami „Montessori“ medžiagas vaikai mokosi skaičiuoti, atpažinti ir derinti skaičius su jų kiekiu, susieti dešimtainius dydžius ir simbolius, suvokia sudėties, atimties, daugybos ir dalybos funkcijas.
Kalba
„Montessori“ kalbos mokymo programa suteikia vaikams žinių ir įgūdžių, kad jie galėtų kaupti žodyną ir suprasti kalbą. Įgūdžiai, reikalingi skaitymui, rašymui ir žodinei kalbai, lavinami per praktinę patirtį naudojant „Montessori“ kalbos medžiagą. Vaikai mokosi raidžių garsų (fonikos), raidžių atpažinimo ir formavimo, kaip sujungti garsus, kad sudarytų žodžius, kaip kurti paprastus sakinius ir kaip taisyklingai laikyti pieštuką. Žodinės kalbos įgūdžiai lavinami per kasdienę socialinę sąveiką, grupinio laiko patirtį ir malonės bei mandagumo pamokas.
Kultūra
„Montessori“ aplinkoje „kultūra“ reiškia platų terminą, apimantį įvairius žmogaus gyvenimo, visuomenės ir pasaulio aspektus. Maria Montessori pabrėžė, kaip svarbu supažindinti vaikus su įvairia kultūrine patirtimi, įskaitant istoriją, geografiją, mokslą, meną, muziką ir socialines studijas.