Kas tai yra Montessori?
1896 metais pirmoji moteris Italijoje baigė Romos universitetą ir tapo medicinos daktare. Jos vardas buvo Maria Montessori. Ignoruodama visus, kurie nebuvo palankūs jai tuometiniame vyrų valdomame pasaulyje visose mokslo sferose ši puiki daktarė išvyko stebėti įvairaus amžiaus ir gebėjimų vaikus. Tai paskatino ją sukurti nepaprastą humanistinę “vaikų stebėjimo ir ėjimo paskui vaiką” metodiką, kuri išliko ir yra svarbi daugelyje pasaulio visuomenių.
Su pirmosios casa dei bambini atidarymu Romoje 1907 metais Montessori filosofija ir metodas užkariavo pasaulį su savo revoliucinių įdėjų rinkiniu. Šios įdėjos siekis gimė iš pagarbos vaikui, būtinybės parengti vaiko ugdymo aplinką su patraukliomis priemonėmis. Ši filosofija vienija tėvus ir mokytojus, kurie tiki, kad kiekvienas vaiko gebėjimas yra lygiavertis nes svarbus vaiko charakteriui ir nesvarbu ar tai būtų stalo serviravimas pietums ar mokymasis skaityti.
KAS YRA MONTESSORI
MONTESSORI TAI savarankiškumo palaikymas ir skatinimas
Montessori filosofija vaikui leidžia atrasti reikšmingą savarankiškumo lygį ir savikontrolę, kurie atsakingi už gerus darbo įpročius ir pasitikėjimą savimi. Vaikai pradeda didžiuotis savo pačių darbščiai ir stropiai pasiektais rezultatais.
Montessori tai klaidų kontrolę turinčios priemonės
Montessori filosofija moko vaikus kaip mąstyti, stebėti, pasirinkti ir priimti sprendimus: tai yra kas kita nei išmokti ir greitai pamiršti, ką išmokai. Yra įvairių dalykų, kurie “pakviečia” vaiką skirtingose vystymosi laikotarpiose. Mes juos vadiname Jautriaisiais laikotarpiais. Vaikas, kuris tam tikrame jautriajame laikotarpyje linkęs į skaičius pakartotinai vis dirba su matematinėmis priemonėmis; kitas vaikas gali turėti stiprų potraukį karpymui su žirklėmis, todėl jis vis dirbs su žirklėmis, tol kol jaus vidinį poreikį įgyti reikiamų įgūdžių naudojant žirkles; ir kažkuriuo metu abu vaikai rimtai dirbs su raišteliais, kol sugebės surišti juos į kaspiną.
Montessori tai SAVIUGDA
Montessori klasės padeda vaikams sukurti savo asmenybes ir plėtoti savo įgūdžius, kurie padėtų gyvenime. Eksperimentavimas su moksliškai sukurtomis praktinėmis priemonėmis vaikams padeda įgyti pasitikėjimą savimi priimant sprendimus.
Montessori tai individualūs paristatymai
Nėra dviejų tokių pačių vaikų, kurie turėtų tokius pačius gebėjimus ir būtų lygūs savo gebėjimais. Kiekvienas vaikas turi savo mokymosi būdą ir individualius pasiektus rezultatus. Montessori mokytojas stebi aplinką ir siūlo vaikui naują veiklą, kuriai jis jau yra pasirengęs.
Montessori tai pokalbiai apie grakštumą ir elgesį
Montessori mokytojas pasveikina vaikus paspausdamas jiems ranką ir žiūrėdamas tiesiai jam į akis. Pagarba, tai toks dalykas, kurį kiekvienas mokytojas turi užsitarnauti dirbdamas su kiekvienu vaiku bei kurdamas individualius santykius tarp savęs ir vaiko. Įvairūs socialiniai klausimai ir atsitikimai yra aptariami grupėje, pavyzdžiui kaip pasveikinti draugą, kuris švenčia gimtadienį, arba kaip netrukdant stebėti vienas kito darbą.
Montessori tai bendradarbiavimas
Montessori palaiko mišrių amžiaus grupių klasių idėją. Moksliniai tyrimai įrodė, kad tiek vyresni, tiek jaunesni skirtingo amžiaus klasėje besimokantys vaikai mokosi efektyviau nei tradicinėje to pačio amžiaus grupėje.
Montessori tai MUZIKA
Montessori muzika yra gražus sensorinis atradimas sensorinėmis priemonėmis ir instrumentais. Mūsų Montessori klasėse fone dažnai galima išgirsti klasikinę muziką. Mes tikime, kad ji padeda vaikams tapti jautresniems muzikos grožiui. Jauni muzikantai kviečiami pagroti vaikams, taip pat vaikai turi galimybę jų klausti įvairių klausimų ir pažinti instrumentus iš arti.
Montessori tai JUDĖJIMAS
I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Montessori tai šventės kartu
Vilniaus Montessori ikimokyklinio amžiaus vaikai švenčia savo gimtadienius jau tradicija tapusiu ritualu. Vaikas nešasi gaublį ir eina ratu aplink žvakę, kuri simbolizuoja saulę, tiek kartų kiek jam yra metų. Tėvai visada laukiami klasėje švęsti kartu jų vaiko gimtadienį. Vaikai taip pat švenčia tradicines šventes kaip Užgavenės, Kalėdos, Velykos ir Helovinas.
Montessori tai atsakingų bruožų skatinimas
Montessori paruošta aplinka padeda vaikui ugdytis savikontrolę ir atsakomybę. Vaikai rūpinasi klasės gyvūnais ir augalais, jie pavasarį augina daržovių želdinukus, kuriuos vėliau persodina lauke, stebi juos, rūpinasi iki pat vasaros pabaigos.
Montessori tai LYDERYSTĖS SKATINIMAS
Vaikai vienas kitam padeda atlikti įvairias užduotis. Vaikas gali pristatyti priemonę kitam vaikui ar padėti ją atlikti kai kitam sunkiai sekasi. Tapti lyderiu Montessori klasėje reiškia rūpinimąsi kitais, tai niekada nereiškia “būk pirmas”.
Montessori NEBUNA BLOGŲ ORŲ
Montessori tai yra tai, ką mes vadiname holistiniu ugdymu.
Montessori tai BENDRUOMENIŠKUMO SKATINIMAS
Tėvai yra kviečiami tapti aktyviais dalyviais savo vaiko ugdyme. Kiekvieną paskutinį mėnesio penktadienį tėvų bendruomenė renkasi pasikalbėti ir padiskutoti apie vaikų auklėjimą ir ugdymą. Tėvai ir mokytojai kviečiami pasidalinti savo patirtimi, kaip spręsti įvairias auklėjimo problemas, tokias kaip padėti vaikui nueiti miegoti laiku, ar kaip dalintis su kitais, taip pat šeimos gali užduoti jiems nerimą keliančius klausimus. Mokytojai taip pat pasidalina savo vertinga patirtimi pavyzdžiui, Brolis ar sesuo ką tik gimusi – ką tai reiškia jūsų vaikui?, arba Teigiamos tėvystės bruožai – kaip juos apibendrinti ir realizuoti?
Comments are closed.